Menu icon

Algemene Verkoopvoorwaarden Abonnementsdienst Voertuigen Versie van 2 januari 2024 Onderhavige algemene verkoopvoorwaarden (hierna "Algemene Verkoopsvoorwaarden" of "AVV" genoemd) zijn van toepassing op de Abonnementsdienst voor voertuigen die door de Indigo Group wordt aangeboden via INDIGO NEO, een eenpersoonsvennootschap op vereenvoudigde aandelen met een maatschappelijk kapitaal van 6.224.890 euro, waarvan de zetel gevestigd is te PUTEAUX (92800) - Tour Voltaire - 1 Place des Degrés, ingeschreven in het handels- en vennootschapsregister van Nanterre onder nummer 312 577 422, gemandateerd door de dochtermaatschappijen van de Group Indigo, eigenaars of houders van overeenkomsten voor de exploitatie van parkeerterreinen (hierna samen "Indigo Neo" genoemd) via de websites indigoneo.fr, indigoneo.es, indigoneo.lu, indigoneo.be ou indigoneo.ch (hierna gezamenlijk genoemd “Websites” of individueel de "Website") of de Indigo Neo mobiele applicatie voor smartphones die kan worden gedownload uit de AppStore® en GooglePlay® (hierna te noemen de "Applicatie") voor de volgende besturingssystemen Android (versie 5 of hoger) of iOS (versie 14 of hoger). ARTIKEL 1 - DEFINITIES Termen die in de Algemene Verkoopsvoorwaarden met een hoofdletter beginnen, hebben de betekenis die in hun context wordt gegeven of zoals hieronder gedefinieerd, ongeacht of ze in het enkelvoud of in het meervoud worden gebruikt. • “Klant”: elke meerderjarige natuurlijke persoon die bevoegd is (zoals gedefinieerd in artikel 3) om namens zichzelf of namens een rechtspersoon een overeenkomst aan te gaan en die wil overgaan tot de aankoop van één of meerdere Abonnementsdiensten aangeboden door Indigo Neo via de Website of de Applicatie. • “Bestelling": de wens van de Klant om zich te abonneren op de Abonnementsdienst die door Indigo Neo op de Website of de Applicatie wordt aangeboden, hetgeen leidt tot het sluiten van een Overeenkomst. • “Voetgangerscode": de code die toegang verleent tot de voetgangerstoegangen van een Parking, bepaald onder de voorwaarden van artikel 4.8. • “Automatische nummerplaatherkenning": de elektronische toegangsmethode waarmee een Klant, die zich heeft geabonneerd op de Abonnementsdienst, toegang krijgt, via de herkenning zijn nummerplaat, tot een Parking dat met deze automatische nummerplaatherkenning is uitgerust. • “Toegangsmiddel": een toegangsbadge of automatische nummerplaatlezer, waarmee een Klant, houder van een geldige Overeenkomst, zoals gedefinieerd in artikel 2 hieronder, tijdens de geldigheid, toegang heeft tot de Parking waarvoor deze Overeenkomst is afgesloten met zijn licht voertuig of motorvoertuig op twee wielen. • “Parking": een in België gesitueerde parking dat door een vennootschap van de Group Indigo wordt uitgebaat en waar de Klant één of meerdere Abonnementsdiensten kan gebruiken. • “Automatische Incasso ": de automatische incasso in euro's geïnitieerd door Indigo Neo op basis van de automatische incassomachtiging voorafgaand ingevuld en bevestigd door de Klant op het moment van de Bestelling. • “Abonnementsdienst": elk van de Abonnementsdiensten voor lichte voertuigen of motorvoertuigen op twee wielen die door Indigo Neo op de Website of de Applicatie worden aangeboden, zoals hieronder beschreven in artikel 4.1, en met name de aankoop van een Abonnement van bepaalde duur met stilzwijgende verlenging, voor het parkeren van lichte voertuigen of motorvoertuigen op twee wielen met een hoogte die niet hoger is dan de hoogtebeperking die is vermeld in de karakteristieken van de Parking die deze Dienst aanbiedt. ARTIKEL 2 – JURIDISCH KADER – CONTRACTUELE VOORWAARDEN De door Indigo Neo aangeboden Abonnementsdiensten zijn, wat betreft hun beschrijving en uitvoeringsmodaliteiten betreft, onderworpen aan (i) de voorstelling van de Abonnementsdiensten op de Website of de Applicatie, (ii) de onderhavige AVV en de eventuele toepasselijke bijzondere voorwaarden van iedere Abonnementsdienst, (iii) de e-mail ter bevestiging van het Abonnement die Indigo Neo stuurt naar het door de Klant opgegeven e-mailadres, overeenkomstig artikel 5 letter g van deze Algemene Verkoopsvoorwaarden (iv) het intern reglement en de signalisatie van de betrokken Parking voor de toepasselijke parkeerveiligheids- en verkeersvoorwaarden. Het geheel van deze voorwaarden, die allemaal dezelfde contractuele waarde hebben, vormen samen de overeenkomst dat Indigo Neo en de Klant verbindt (hiervoor en hierna de “Overeenkomst” genoemd). Elke Bestelling van een Abonnementsdienst door de Klant, volgens de in artikel 5 hierna beschreven procedures, houdt de volledige en onvoorwaardelijke aanvaarding in van de onderhavige Algemene Verkoopsvoorwaarden door de Klant. Door de contractuele voorwaarden te bevestigen bij het validatieproces van zijn Bestelling, doet de Klant uitdrukkelijk afstand van het recht om zich te beroepen op zijn eigen aankoop- of andere voorwaarden. De Algemene Verkoopsvoorwaarden primeren op alle andere algemene of bijzondere verkoop- of aankoopvoorwaarden van de Klant die niet uitdrukkelijk door Indigo Neo werden aanvaard. ARTIKEL 3 – VERPLICHTINGEN EN GARANTIES VAN DE KLANT Bekwaamheid. De Klant, indien een natuurlijk persoon die handelt in eigen naam of als vertegenwoordiger van een rechtspersoon, verzekert dat hij meerderjarig is en dat hij ten volle wettelijk bekwaam is om een Abonnementsdienst aan te gaan en om de Website of Applicatie te gebruiken in overeenstemming met de Algemene Gebruiksvoorwaarden van de Website en de Applicatie. Juistheid van de verstrekte gegevens en stavingsstukken. De Klant garandeert uitdrukkelijk dat de informatie en bewijsstukken die hij verstrekt bij het aanmaken van zijn Account (zoals gedefinieerd in artikel 6 hieronder) en bij het invullen van het Bestelformulier correct zijn. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om ervoor te zorgen dat de informatie (identiteit, e-mailadres, postadres, nummerplaat van het voertuig, enz.) en documenten die hem eventueel worden gevraagd te verstrekken bij het plaatsen van een Bestelling correct zijn en om deze in geval van wijziging onverwijld bij te werken. In acht te nemen contractuele bepalingen en normen. Door op de Website of de Applicatie een Bestelling aan te gaan, verbindt de Klant zich ertoe onderhavige Algemene Verkoopsvoorwaarden en de bijzondere voorwaarden van de gebruikte Abonnentsdiensten na te leven en toe te zien op naleving ervan door zijn rechthebbenden of rechtverkrijgenden, met inbegrip van zijn eventuele aangestelden. Binnen de Parking moet de Klant zich eveneens houden aan het intern reglement en de politie- en veiligheidsvoorschriften die gelden in de Parking, de signalisatie van de Parking, met name wat betreft de maximale snelheid, en in het algemeen aan de verkeersregels en aan de aanwijzingen gegeven door het exploitatiepersoneel van de Parking. ARTIKEL 4 – VOORSTELLING, VOORWAARDEN EN DUUR VAN DE DIENST 4.1. Voorstelling van de Abonnementsdienst aangeboden door indigo Neo Abonnementsdienst. Deze Dienst heeft betrekking op het abonnement waarmee een Klant toegang krijgt tot een bepaalde Parking voor het parkeren van lichte voertuigen, tot de hoogte die wordt vermeld in de kenmerken van de Parking op de Website en de Applicatie, of gemotoriseerde tweewielers. Indigo Neo biedt een Abonnementsdienst aan voor een bepaalde duur van een maand, een kwartaal of een jaar (de "Initiële Periode"), afhankelijk van de beschikbaarheid en/of de duur zoals vermeld in de Overeenkomst, met stilzwijgende verlenging voor opeenvolgende perioden gelijk aan de Initiële Periode van een maand, een kwartaal of een jaar (de "Opeenvolgende Perioden"), behoudens opzegging overeenkomstig artikel 4.2. Deze abonnementen worden afgesloten zonder gereserveerde plaats en zijn maandelijks vooraf betaalbaar. De Klant of zijn rechtverkrijgenden of vertegenwoordigers zijn verplicht om het voertuig te parkeren in de zones of ruimtes (ruimte, box, niveau....) die voor hen zijn gereserveerd of aangegeven, al naar gelang het geval. Beschrijving. De Klant worden, voorafgaand aan het plaatsen van een Bestelling, geïnformeerd over de aard en de essentiële kenmerken van de Abonnementsdiensten aangeboden door Indigo Neo in de Parkings in de beschrijving van de diensten online raadpleegbaar voorafgaand aan de inschrijving. Abonnementsdiensten onderworpen aan toelatingsvoorwaarden. Voor bepaalde Abonnementsdiensten gelden toelatingsvoorwaarden (student, PBM, inwoner, etc.). Om zich op dit type Abonnementsdienst te abonneren, moet de Klant eerst een Account aanmaken en rechten aanvragen via de daarvoor bestemde pagina. Voor deze aanvraag van recht moet de Klant de nodige bewijsstukken uploaden, afhankelijk van de voorwaarden om in aanmerking te komen (studentenkaart, bewijs van adres, enz.), zodat Indigo Neo kan controleren of de Klant in aanmerking komt voor de gewenste Abonnementsdienst. Indigo Neo informeert de Klant over de inwilliging of afwijzing van zijn verzoek per e-mail naar het e-mailadres van het Klantaccount. Indien het recht van de Klant wordt toegekend, kan de Klant zich vervolgens abonneren op de Abonnementsdienst die overeenkomt met het verkregen recht, onder de voorwaarden van artikel 5 hieronder. 4.2. Duur van de Abonnementsdienst De Abonnementsdienst gaat in op de 1e kalenderdag van de maand volgend op de onderschrijving. De Klant heeft niettemin de mogelijkheid om zich gedurende de maand pro rata temporis in te schrijven. De periode pro rata temporis van de lopende maand wordt dan opgeteld bij de gekozen Initiële Periode. De Abonnementsdienst wordt stilzwijgend verlengd als volgt: In het geval van een professionele klant : De Abonnementsdienst wordt stilzwijgend verlengd voor perioden gelijk aan de Initiële Periode, tenzij beëindigd door één van de Partijen: (i) hetzij door de Klant, op elk moment tot 24 uur voor de vervaldatum van de verlenging via hun Klantenaccount met behulp van de knop "Automatische verlenging deactiveren", (ii) hetzij Indigo Neo op elk moment via e-mail naar het e-mailadres van de Klantaccount, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. In het geval van een niet-professionele klant : - De Abonnementsdienst kan stilzwijgend worden verlengd aan het einde van de Initiële Periode voor onbepaalde tijd, tenzij beëindigd door één van de Partijen: (i) hetzij door Indigo Neo: 1 maand voor de vervaldatum van de Initiële Periode per e-mail verzonden naar het e-mailadres van de Klantaccount, (ii) hetzij door de Klant: tot 24 uur voor de vervaldatum van de Initiële Periode via het Klantenaccount met behulp van de knop "Automatische verlenging deactiveren". - Aan het einde van de Initiële Periode kan de Abonnementsdienst door beide Partijen worden beëindigd met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. In het geval van verlenging zal het tarief dat van toepassing is op de Opeenvolgende Periode het tarief zijn dat geldt op de ingangsdatum van de genoemde verlenging, tenzij uitzondering vermeld in de Overeenkomst. 4.3. Voorwaarden van de Abonnementsdienst De Abonnementsdienst is gelinkt aan automatische nummerplaatherkenning. In geval van verandering van voertuig(en) tijdens de Initiële Periode of de Daaropvolgende Periode, moet Indigo Neo vooraf door de Klant op de hoogte worden gesteld (i) hetzij op de Website, onder de rubriek "Een aanvraag aanmaken", (ii) of op de Applicatie onder de rubriek "Een probleem melden", (iii) of door contact op te nemen met de Klantenservice van Indigo Neo via de contactgegevens vermeld in artikel 10 hieronder, zodat rekening kan worden gehouden met de verandering. Voor parkeren tijdens perioden en/of in zones of locaties en/of met een ander voertuig dan vermeld in de Overeenkomst, moet ter plaatse worden betaald tegen het openbare tarief dat geldt voor klanten die per bestede tijd betalen voor parkeren, zoals aangegeven bij de ingang van de Parking. 4.4. Geldigheidsduur van de Abonnementsdiensten De Abonnementsdiensten, aangeboden door Indigo Neo op de Website of de Applicatie, zijn geldig zolang deze online blijven en, in voorkomend geval, voor beperkte hoeveelheden, aangezien de betrokken Parkings elk een gedefinieerde en niet uitbreidbare capaciteit hebben. 4.5 Promoties en Speciale Aanbiedingen Promoties en speciale aanbiedingen eventueel voorgesteld in sommige Parkings zijn vermeld op de Website, de Applicatie en/of in de Parking en zijn maar geldig gedurende de uitdrukkelijk vermelde periode en binnen de grenzen van het aantal beschikbare plaatsen. 4.6 Parkeren In het geval van een Abonnementsdienst zonder gereserveerde plaats, mag de Klant alleen parkeren in de beschikbare plaatsen op het moment dat het voertuig de Parking betreedt en op plaatsen die niet zijn gereserveerd voor andere soorten klanten, of alleen in de zone dat aan de Klant is aangegeven volgens de Abonnementsdienst. Het voertuig mag niet langer dan vijftien (15) opeenvolgende dagen in de Parking worden geparkeerd, tenzij Indigo Neo vooraf uitdrukkelijk schriftelijk toestemming heeft gegeven. De Klant wordt geïnformeerd en aanvaardt dat Indigo Neo het voertuig kan verplaatsen in geval van schade, verondersteld gevaar of nadat een met redenen omkleed verzoek aan de Klant is afgewezen, met name in geval van werkzaamheden op de betreffende Parking. Hierbij wordt bepaald dat de Klant, die houder is van een Abonnementsdienst voor een licht voertuig, niet gerechtigd is de Parking met een gemotoriseerde tweewieler te betreden en te parkeren in de Parking met gebruikmaking van zijn Toegangsmiddel. Evenzo is het Klanten, houder van een Abonnementsdienst voor een tweewieler, niet toegestaan om met hun Toegangsmiddel de Parking te betreden en te parkeren met een licht voertuig. Parkeren in strijd met de Algemene Verkoopsvoorwaarden of bijzondere voorwaarden die van toepassing zijn op de aangekochte Abonnementsdienst moet ter plaatse worden betaald tegen het geldende openbare tarief van de Parking voor klanten die parkeren per tijdsduur betalen. 4.7. Toegang tot de Parking De Klant die houder is van een Abonnementsdienst voor een licht voertuig gebruikt - om de Parking te betreden - het automatische nummerplaatherkenningssysteem voor hiermee uitgeruste Parkings. De nummerplaat die de Klant invoert bij de Bestelling is de enige nummerplaat die door de automatische nummerplaatlezer kan worden herkend. Indien van toepassing kan deze nummerplaat gekoppeld worden aan een toegangsbadge die verstuurd wordt naar het postadres dat de Klant heeft opgegeven bij de Bestelling. De Klant dient één van de Toegangsmiddelen te gebruiken (de automatische nummerplaatlezer of, indien van toepassing, de door Indigo Neo aan hem verstrekte badge) telkens wanneer zijn voertuig de Parking binnenrijdt of verlaat gedurende de looptijd van zijn Abonnementsdienst. Voor bepaalde Parkings die alleen toegankelijk zijn met een badge, of in geval van een Abonnementsdienst voor gemotoriseerde tweewielers, geldt dat de Klant zijn badge moet gebruiken bij het betreden en verlaten van de betreffende Parking. Elke toegangsbadge die aan de Klant wordt verstrekt, blijft de exclusieve eigendom van Indigo Neo. De Klant blijft, onder alle omstandigheden, verantwoordelijk voor elk gebruik dat door derden kan worden gemaakt van het Toegangsmiddel. Verlies, diefstal of beschadiging van een badge moet onmiddellijk worden gemeld op de Website in de rubriek "Een verzoek indienen" of op de Applicatie in de rubriek "Een probleem melden", zodat het Toegangsmiddel kan worden gedeactiveerd. De vervanging van het Toegangsmiddel is onderworpen aan de betaling door de Klant van een forfaitaire vergoeding van vijfentwintig (25) euro inclusief BTW per Toegangsmiddel. De herkenning van het ingevoerde kenteken en de badge worden automatisch gedeactiveerd wanneer de Abonnementsdienst eindigt. 4.8. Toegang tot de Parking via de voetgangersingangen Om toegang te krijgen tot de Parking in het kader van zijn Overeenkomst, moet de Klant na het binnenrijden van de betreffende Parking de Voetgangerscode invoeren die op zijn Account beschikbaar is, in voorkomend geval. ARTIKEL 5 – PROCEDURE ONDERSCHRIJVING ABONNEMENT EN BIJZONDERE VOORWAARDEN ABONNEMENTSDIENSTEN 5.1. Inschrijving op Abonnementsdienst De Bestelling door de Klant van Abonnementsdiensten, op de Website of de Applicatie, verloopt volgens de hieronder beschreven procedure, waarbij elke stap onderworpen is aan online validatie: a) Kennisname van de essentiële kenmerken van de Abonnementsdienst zoals voorgesteld op de Website of de Applicatie en selectie van de Abonnementsdienst (keuze van Parking, het pakket, duur en ingangsdatum - indien van toepassing voor het verstrijken van de herroepingstermijn - betalingsvoorwaarden, etc.). b) Aanmaken van een persoonlijke account door de Klant (hierna te noemen de "Account") in overeenstemming met de procedure beschreven in artikel 6 hieronder of, indien de Account al is aangemaakt, identificatie van de Klant. De Klant dient ervoor te zorgen dat zijn contactgegevens juist, volledig en actueel zijn. De Klant is aansprakelijk voor eventuele invoerfouten of onjuiste informatie. c) Verificatie door de Klant van de informatie in het overzicht van de Abonnementsdienst, met alle gemaakte keuzes en de totale prijs van de bestelde Abonnementsdienst of, indien van toepassing, de pro rata prijs. d) Onvoorwaardelijke aanvaarding van de Algemene Verkoopsvoorwaarden, met inbegrip van de specifieke voorwaarden van de betreffende Dienst, indien van toepassing. e) Validatie door de Klant van zijn Bestelling en bevestiging van zijn verbintenis tot betaling door te klikken op de knop "Bestellen en betalen". f) Invoer en validatie van informatie met betrekking tot de online betaalmethode op een beveiligde betalingsinterface. g) Zodra Indigo Neo de bevestiging van betaling heeft ontvangen, stuurt Indigo Neo een e-mail ter bevestiging van de Bestelling naar het door de Klant opgegeven e-mailadres. Deze e-mail bevat een samenvatting van de Bestelling, de toepasselijke Algemene Voorwaarden en, indien van toepassing, eventuele bijzondere voorwaarden, evenals informatie over herroepingsprocedures en het herroepingsformulier. Alleen de ontvangst van deze bevestiging betekent definitieve validatie van de Bestelling door Indigo Neo. In het geval dat de Klant deze bevestiging niet ontvangt, wordt de Klant geadviseerd zijn ongewenste e-mail te controleren en is het de verantwoordelijkheid van de Klant om contact op te nemen met de klantenservice van Indigo Neo op de Website onder de rubriek "Een verzoek indienen" of de Applicatie onder de rubriek "Een probleem melden". Indigo Neo raadt de Klant aan deze e-mail ter bevestiging van de Bestelling, de Algemene en Bijzondere Voorwaarden en de factuur af te drukken en/of te archiveren op een betrouwbare en duurzame drager; indien nodig als bewijs. h) Ontvangst van de factuur per e-mail op het door de Klant opgegeven e-mailadres. 5.2 Herroeping In het kader van de verkoop op afstand wordt de Klant, indien deze een niet-professionele natuurlijke persoon is, hierbij geïnformeerd dat hij, onverminderd artikel VI.53 van het Wetboek van Economisch Recht, een herroepingsrecht heeft, overeenkomstig de bepalingen van artikel VI.47 en volgende van het Wetboek van Economisch Recht. Dit recht kan alleen worden uitgeoefend door de Klant, zonder opgave van redenen, binnen een termijn van veertien (14) dagen vanaf de datum van de Bestelling. Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant het formulier invullen en terugsturen naar Indigo Neo per post of e-mail naar de adressen die zijn vermeld op het formulier dat bij de e-mail ter bevestiging van de Bestelling is gevoegd of dat onderaan deze AVV toegankelijk is. Indien de Abonnementsdienst nog niet is gestart op het moment dat de Klant gebruik maakt van zijn/haar herroepingsrecht, ontvangt de Klant een volledige terugbetaling van de betaalde bedragen, met uitzondering van de kosten voor de teruggave van een toegangsbadge die eerder aan hem is verstrekt. Indien op uitdrukkelijk verzoek van de Klant de Abonnementsdienst is aangevangen voor het einde van de herroepingstermijn, ontvangt de Klant de voor de Abonnementsdienst betaalde bedragen terug, verminderd met een bedrag dat overeenkomt met het dagelijkse parkeergeld (berekend op basis van de op dat moment geldende openbare tijdsparkeertarieven in de desbetreffende Parking, elke begonnen dag zijnde volledig verschuldigd), vermenigvuldigd met het aantal dagen dat is verstreken tussen de datum van aanvang van de Abonnementsdienst en de datum waarop Indigo Neo het verzoek tot herroeping heeft ontvangen. Indien het aldus berekende parkeerbedrag hoger is dan het door de Klant betaalde bedrag voor de Abonnementsdienst, is Indigo Neo geen vergoeding verschuldigd. Evenzo, als het bedrag hoger is dan de prijs van de Abonnementsdienst die door de Klant is betaald, zal Indigo Neo het teveel betaalde niet vorderen. Indigo Neo vergoedt de verschuldigde bedragen binnen maximaal veertien (14) dagen na de datum waarop het herroepingsrecht is uitgeoefend. Na deze termijn worden de door Indigo Neo verschuldigde bedragen automatisch verhoogd met de wettelijke rentevoet indien de terugbetaling niet later dan tien (10) dagen na het verstrijken van deze termijn plaatsvindt, met een rentevoet van vijf (5) % indien de vertraging tussen tien (10) en twintig (20) dagen bedraagt, met tien (10) % indien de vertraging tussen twintig (20) en dertig (30) dagen bedraagt, met twintig (20) % als de vertraging tussen dertig (30) en zestig (60) dagen bedraagt, met vijftig (50) % als de vertraging tussen zestig (60) en negentig (90) dagen bedraagt en met vijf (5) extra punten per nieuwe maand vertraging tot aan de prijs die voor de Dienst is betaald, vervolgens met de wettelijke rentevoet. De Klant wordt vervolgens terugbetaald via hetzelfde betaalmiddel waarmee hij de Dienst heeft besteld of via een ander overeengekomen betaalmiddel (creditering van zijn bankrekening - beveiligde transactie). De Klant erkent dat, zodra Indigo Neo de Overeenkomst heeft uitgevoerd, de Klant geen herroepingsrecht meer heeft. ARTIKEL 6 – PERSOONLIJK ACCOUNT 6.1 Aanmaak De Klant die een online Abonnementsdienst wil bestellen, moet zich eerst op de Website of de Applicatie registreren en een Account aanmaken. Om een Account aan te maken moet de Klant de Algemene Gebruiksvoorwaarden van Indigo Neo voor de Website en de Applicatie aanvaarden, evenals het Privacybeleid van Indigo Neo. Met dit Account kan hij zijn gegevens en ondersteunende documenten inzien, wijzigen en bijwerken, of zich abonneren op nieuwe diensten voorgesteld op de Website of de Applicatie (waarvoor hun eigen algemene verkoopsvoorwaarden gelden). De Klant moet alle verplichte informatievelden invullen die vereist zijn om een Account te openen, waarbij eraan wordt herinnerd dat de Klant Indigo Neo moet voorzien van nauwkeurige, volledige en actuele informatie. De Klant stemt ermee in de eerder verstrekte informatie en documenten indien nodig regelmatig bij te werken. 6.2 Beveiliging, verlies, diefstal van identificatiemiddelen en/of vertrouwelijke code Bij het aanmaken van een Account voert de Klant een geldig e-mailadres in dat als identificatiemiddel wordt gebruikt en kiest hij een vertrouwelijke code, die voldoet aan de complexiteitsvereisten van de Applicatie of Website, dewelke gebruikt wordt als paswoord. Dit identificatiemiddel en vertrouwelijke code zijn strikt vertrouwelijk en voor persoonlijk gebruik. Daarom verbindt de Klant zich ertoe deze op geen enkele wijze aan wie dan ook bekend te maken. De Klant is als enige verantwoordelijk voor de bewaring ervan en wordt verondersteld verantwoordelijk te zijn voor alle handelingen en acties die vanaf zijn Account worden uitgevoerd, tenzij hij kan bewijzen dat deze handelingen en acties niet aan hem te wijten zijn. Elke verbinding, aankoop van diensten of verzending van gegevens via de Website of de Applicatie of iedere andere doorsturing van gegevens vanaf het Account van de Klant wordt geacht te zijn gemaakt door de Klant en onder volledige verantwoordelijkheid van de Klant, tenzij de Klant kan bewijzen dat deze aankopen, verzending van gegevens of verbindingen niet door de Klant zijn gemaakt. In dit opzicht kan Indigo Neo niet verantwoordelijk worden gehouden voor het gebruik van het identificatiemiddel en het paswoord van de Klant door een derde aan wie de Klant deze heeft doorgegeven of die er toegang toe heeft gehad als gevolg van een fout, onhandigheid of nalatigheid vanwege de Klant.. In geval van verlies, diefstal of misbruik door een derde van zijn identificatiemiddel of zijn paswoord, verbindt de Klant zich ertoe Indigo Neo daarvan in kennis te stellen zodra hij er kennis van heeft genomen en om vervanging te verzoeken via de rubriek "Een verzoek indienen" of het gedeelte "Een probleem melden" op de Applicatie of door een e-mail te sturen naar help.eu@indigoneo.com. 6.3. Verwijdering De Klant kan te allen tijde verzoeken om verwijdering van zijn Account door een daartoe strekkend verzoek te sturen naar de klantendienst van Indigo Neo waarvan de gegevens opgenomen zijn in artikel 10 van onderhavige AVV of per e-mail: dpo.eu@indigoneo.com. De verwijdering van het Account wordt pas van kracht na het einde van een lopende transactie of het effectieve einde van een dienst waarop men zich heeft geabonneerd op de Website of de Applicatie, met inbegrip van een Abonnementsdienst. Het Account mag alleen worden verwijderd indien de Klant geen betalingsachterstand heeft. Verwijdering van het Account maakt het gebruik van de Applicatie onmogelijk en beperkt het gebruik van de Website tot het gedeelte voor het zoeken naar Parkings die diensten aanbieden via de Website of de Applicatie en tegen de betreffende tarieven. In geval van schending van deze Algemene Verkoopsvoorwaarden door de Klant behoudt Indigo Neo zich het recht voor om het Account van de Klant eenzijdig te verwijderen, zonder schadevergoeding, na de Klant per e-mail een ingebrekestelling te hebben gestuurd die gedurende achtenveertig (48) uur vanaf de datum van verzending zonder resultaat is gebleven. ARTIKEL 7 - FINANCIËLE VOORWAARDEN 7.1. Prijs De op de Website en de Applicatie gepubliceerde tarieven voor de Abonnementsdienst zijn vermeld in euro's, inclusief alle belastingen. De geleverde Abonnementsdienst wordt gefactureerd in overeenstemming met de prijslijst die geldt op het moment van inschrijving op de Abonnementsdienst. De prijzen zijn inclusief BTW die van toepassing is op de datum van de Bestelling. De betaalde bedragen mogen op geen enkel moment worden beschouwd als aanbetalingen of voorschotten. 7.1.1 Indexering Het bovenstaande tarief is gekoppeld aan de gezondheidsindex (basis 1996) en zal elk jaar in januari worden aangepast aan de hand van de volgende formule: Aangepaste prijs = basisprijs x nieuw indexcijfer startindex De startindex is de index van de maand november voorafgaand aan de inschrijving (tenzij anders bepaald in de Overeenkomst). De nieuwe index is die van de maand november voorafgaand aan de aanpassing. De aanpassing gebeurt automatisch zonder dat Indigo Neo de Klant moet informeren. 7.1.2 Indigo Neo behoudt zich het recht voor de prijs van de Abonnementsdienst ten allen tijde te wijzigen. Een prijswijziging wordt echter alleen automatisch doorgevoerd in de door de Klant betaalde prijs op het moment van automatische verlenging van de Overeenkomst, indien de Klant de Overeenkomst niet heeft opgezegd. De Klant zal worden geïnformeerd voordat de nieuwe tarieven worden toegepast. 7.2 Betaling Indien de Abonnementsdienst op de 1e van de maand ingaat, wordt de volledige prijs voor de eerste maand van de Abonnementsdienst betaald wanneer de Bestelling wordt geplaatst, en daarna op de in de Overeenkomst vermelde tijdstippen. Indien er sprake is van een pro rata periode, wordt alleen de pro rata betaling voldaan op het moment dat de Bestelling wordt geplaatst. Betaling voor de Abonnementsdienst vindt vervolgens plaats op de in de Overeenkomst vermelde tijdstippen. Alle aankopen op de Website dienen betaald te worden (i) per bankkaart (Visa, MasterCard en American Express worden geaccepteerd), via een beveiligde betalingsinterface zoals beschreven in artikel 7.3, of (ii) via automatische incasso. Indien de betaling mislukt, en in het bijzonder indien de toestemming voor betaling per bankkaart wordt geweigerd door de officieel erkende organisaties, wordt de Bestelling geannuleerd en moet de Klant een nieuwe Bestelling plaatsen. De facturen die corresponderen met de door de Klant geplaatste Bestellingen voor Abonnementsdiensten zijn beschikbaar in de persoonlijke Account van de Klant, die toegankelijk is in het gedeelte "Mijn Aankopen" van de Website of de Applicatie. 7.3 Beveiliging van de betalingen Afhankelijk van de Parking dat de Klant bij zijn inschrijving heeft geselecteerd, worden de betaling en opslag van bankgegevens uitgevoerd via een van de hieronder beschreven beveiligde platforms. 7.3.1 Voor betalingen met de Kaart: Indigo Neo heeft Worldline belast met het beheer van betalingen op afstand door de Klant voor de Abonnementsdienst per bankkaart en de opslag van de bankgegevens van de Klant. Online betaling voor de Abonnementsdienst vindt plaats via een beveiligd systeem voor betaling met creditcard op afstand, gebaseerd op het gebruik van S.S.L.-codering en technologie voor gegevensoverdracht. Alle informatie die tijdens de betalingstransactie op afstand wordt verzameld, wordt onmiddellijk gecodeerd en opgeslagen op de beveiligde betaalserver van Worldline, 24 uur per dag, 7 dagen per week. De Klant wordt ervan op de hoogte gesteld dat de bepalingen met betrekking tot het mogelijke frauduleuze gebruik van zijn bankkaart voortvloeien uit de overeenkomst die is gesloten tussen de Klant en de bankinstelling die de bankkaart uitgeeft. 7.3.2 Voor betalingen via automatische incasso: Indigo Neo maakt gebruik van de diensten van het bedrijf GOCARDLESS, dat diensten voor elektronische handtekeningen aanbiedt, via zijn platform voor beveiligde handtekeningen en gecertificeerd in overeenstemming met de eiDAS-regelgeving. GOCARDLESS verbindt zich ertoe deze certificering of een gelijkwaardige certificering die door financiële instellingen wordt afgegeven, te behouden, ongeacht de toekomstige benaming. GOCARDLESS is verantwoordelijk voor de veiligheid van de gegevens van de bankrekeninghouders die zij bezit of anderszins opslaat, verwerkt of verzendt in naam en voor rekening van Indigo Neo. ARTICLE 8 – VERANTWOORDELIJKHEID Indigo Neo kan maar aansprakelijk worden gesteld binnen de grenzen van het gemeen recht inzake contractuele burgerlijke aansprakelijkheid, namelijk wegens schade die het direct gevolg is van niet-uitvoering van de contractuele verplichtingen te haren laste en voor een bedrag dat niet hoger kan zijn dan het bedrag van de betreffende Abonnementsdienst. Worden beschouwd als indirecte en niet-vergoedbare schade, reputatieschade, verlies van kansen, winst, inkomsten, omzet, gegevens, klanten of bestellingen. De Klant verklaart op de hoogte te zijn van de kenmerken en grenzen van het Internet, met name wat betreft de technische prestaties, de reactietijden voor het raadplegen, opvragen of doorzenden van gegevens en de risico’s in verband met de communicatieveiligheid. Indigo Neo kan niet aansprakelijk worden gesteld voor niet-uitvoering van de Bestelling, met name in geval van onbeschikbaarheid van de Website of de Applicatie. Indigo Neo kan evenmin aansprakelijk worden gesteld of het voorwerp zijn van enige klacht omwille van niet-uitvoering of slechte uitvoering van de Abonnementsdienst aan de Klant door toedoen van de Klant of van een derde die vreemd is aan de Abonnementsdienst, of ten gevolge van een geval van overmacht zoals gedefinieerd in artikel 14.4. van onderhavige Algemene Verkoopsvoorwaarden. In geval van overmacht of een gebeurtenis die de levering van haar prestaties in het kader van de Abonnementsdienst kan belemmeren of verhinderen, behoudt Indigo Neo zich het recht voor om de gevolgen ervan geheel of gedeeltelijk op te schorten of haar prestaties vervroegd stop te zetten, zonder hiervoor aansprakelijkheid te kunnen oplopen. De klant verplaatst zich, rijdt rond en parkeert in de Parking op eigen risico, met name wat betreft schade aan of diefstal van zijn voertuig of de inhoud ervan, of van zichzelf. Indigo Neo of een persoon die voor haar rekening optreedt, kan in geen geval worden beschouwd als de bewaarder van dit voertuig en/of de inhoud ervan, aangezien de prijs die voor de Abonnementsdienst is betaald, overeenkomt met een parkeerrecht en niet met een recht van bewaring, bewaarneming of toezicht. Overigens is het personeel van Indigo Neo in geen geval gemachtigd om de sleutels van de voertuigen van de Klant of hun rechthebbenden of rechtverkrijgenden toevertrouwd te krijgen en Indigo Neo wijst dan ook alle aansprakelijkheid in dit verband af. De Klant is aansprakelijk voor alle schade van welke aard ook die hij of zijn rechthebbenden of rechtverkrijgenden kunnen toebrengen aan andere klanten van de Parking en/of hun bezittingen, alsmede aan het exploitatiepersoneel en de installaties van de Parking. Tevens verbindt de Klant zich ertoe om ervoor te zorgen dat zijn voertuig altijd verzekerd is en om op eerste verzoek van Indigo Neo het bewijs hiervan te leveren, en in het algemeen, al zijn wettelijke en reglementaire verzekeringsverplichtingen ten zijn laste na te leven. ARTIKEL 9 – VERBREKING - OVERDRACHT De Abonnementsdienst wordt afgesloten voor een bepaalde periode. Er dient opgemerkt te worden dat de Klant de Overeenkomst vóór elke verlengingsdatum kan beëindigen onder de voorwaarden zoals uiteengezet in artikel 4.2. 9.1 Beëindiging van een Abonnementsdienst op initiatief van Indigo Neo De Abonnementsdienst kan door Indigo Neo van rechtswege worden beëindigd tien (10) dagen na de eerste aanbieding van een ingebrekestelling of tien (10) dagen na ontvangst van een e-mail, blijkend uit een ontvangstbevestiging, waarin de Klant wordt uitgenodigd zijn situatie, die zonder resultaat is gebleven, zonder verdere formaliteiten te regulariseren, met name in geval van : - verlopen of ongeldige kaart voor de Abonnementsdienst, - gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een maandelijkse termijn of van enig bedrag verschuldigd uit hoofde van de Abonnementsdienst, - niet-naleving van artikel 4.3 of 4.6 van deze Algemene Verkoopvoorwaarden, - niet-naleving van de bepalingen betreffende Abonnementsdiensten die onderworpen zijn aan de voorwaarden om in aanmerking te komen zoals gespecificeerd in artikel 4.1 van deze Algemene Verkoopvoorwaarden. In alle gevallen van beëindiging zoals hierboven uiteengezet, is de Klant aansprakelijk voor het volledige bedrag van de resterende maandelijkse termijnen tot het einde van de Initiële Periode of de lopende Opvolgende Periode. Indigo Neo kan onmiddellijke betaling eisen van elk bedrag dat nog verschuldigd is uit hoofde van de Abonnementsdienst en in elk geval elk bedrag dat in dit verband reeds is ontvangen inhouden. Indigo Neo behoudt zich het recht voor juridische stappen te ondernemen om het verschuldigde bedrag te innen. Beëindiging zal in alle gevallen leiden tot deactivering van het Toegangsmiddelen. Indigo Neo behoudt zich het recht voor om elke nieuwe aanvraag voor een Abonnementsdienst op te schorten van een Klant wiens Abonnementsdienst al is beëindigd wegens wanbetaling zonder dat de situatie is geregulariseerd. 9.2 Overdracht De Klant mag de rechten en verplichtingen die voor hem voortvloeien uit zijn Abonnementsdienst niet geheel of gedeeltelijk overdragen. ARTIKEL 10 – KLACHTEN Alle vragen om informatie, preciseringen en eventuele klachten moeten geformuleerd worden: (i) of op de Website, rubriek “een aanvraag richten”, (ii) of op de Applicatie rubriek “een probleem melden” (iii) of per e-mail aan de Klantendienst op help.eu@indigoneo.com, (iv) of per post naar de klantendienst naar 9051 Sint-Denijs-Westrem (la Belgique), Bijenstraat 21. ARTIKEL 11 - INTELLECTUELE EIGENDOM De Website is een intellectueel werk dat wordt beschermd door intellectueel eigendomsrecht. De Website in zijn geheel en elk van de onderdelen ervan (zoals teksten, databases, boomstructuren, software, animaties, afbeeldingen, foto's, illustraties, schema's, logo's, geluiden en muziek) zijn de exclusieve eigendom van Indigo Neo en/of bedrijven van de Indigo Groep, die als enige het recht hebben om de bijbehorende intellectuele eigendomsrechten te doen gelden, evenals de specifieke rechten van de producent van de database. Bijgevolg is het, krachtens de bepalingen van het Wetboek van Economisch Recht en internationale verdragen, verboden om de Website of zijn onderdelen geheel of gedeeltelijk weer te geven, te reproduceren, te wijzigen, te publiceren, aan te passen of te exploiteren op welke drager dan ook, met welk middel dan ook, voor welk doel dan ook, anders dan voor persoonlijk en privégebruik van de Klant voor niet-commerciële doeleinden, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Indigo Neo. Overtreding van deze bepalingen stelt de Klant bloot aan de sancties voorzien in zowel het Wetboek van Economisch Recht en het Wetboek van Strafrecht, met name voor wat betreft de schending van auteursrechten en merken, als in het Burgerlijk Wetboek voor wat betreft de wettelijke aansprakelijkheid. De merken, logo’s en domeinnamen (zoals Indigo, Indigo Neo, indigoneo.fr, enz.) die op de Website voorkomen, zijn de exclusieve eigendom van Indigo Neo en/of van de vennootschappen van de Groep Indigo. Elke reproductie of gebruik van deze merken of domeinnamen op welke wijze en uit welken hoofde ook, is verboden. Het aanbrengen van hyperlinks naar de Website is maar toegelaten met de voorafgaande schriftelijke toestemming van Indigo Neo, die op ieder ogenblik en zonder vergoeding kan worden ingetrokken. ARTIKEL 12 – PERSOONSGEGEVENS Door de Website of de Applicatie te gebruiken, stemt de Klant in met het verzamelen en verwerken van zijn persoonsgegevens door Indigo Neo of een aangewezen dienstverlener, in overeenstemming met de bepalingen van Wet 78-17 van 6 januari 1978, zoals gewijzigd, alsmede, sinds 25 mei 2018, Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens, en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (Algemene Verordening Gegevensbescherming "GDPR"). Indigo Neo is de verwerkingsverantwoordelijke die op de Website en de Applicatie worden verzameld. De door Indigo Neo verzamelde gegevens worden onderworpen aan geautomatiseerde verwerking met het oog op: - het online onderschrijven van diensten (hierna de "Diensten"); - het beheren van aankopen op de Website of de Applicatie; - het beheer van de commerciële relatie met de Klant (met inbegrip van de invordering); - het beheer van de toegangsmiddelen tot de Parkings die nodig zijn voor het gebruik van de Diensten; - de eventuele toezending van commerciële aanbiedingen of informatie over nieuwe Diensten door Indigo Neo. De ontvangers van persoonsgegevens zijn de onderaannemers van Indigo Neo en alle gemachtigde derden. De Klant stemt er daarom mee in dat zijn persoonsgegevens door Indigo Neo kunnen worden opgeslagen, verwerkt en doorgegeven aan haar onderaannemers en aan geautoriseerde derden, indien van toepassing, die alleen toegang hebben tot dergelijke persoonsgegevens voor het verlenen van de Diensten en in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving. Voor volledige informatie over de verwerking van persoonsgegevens nodigt Indigo Neo de Klant uit zijn Privacybeleid te raadplegen, https://www.indigoneo.be/fr/privacy-policy dat vrij beschikbaar is op de Website en de Applicatie en dat door de Klant moet worden aanvaard bij het aanmaken van zijn Account:, en waarin wordt gepreciseerd: • De rechtsgrondslag voor de verwerking van de verzamelde persoonsgegevens; • De soorten verzamelde persoonsgegevens; • De duur van de opslag van de verzamelde persoonsgegevens; • De doeleinden van de verwerking van de verzamelde persoonsgegevens; • De persoonsgegevens die door Indigo Neo kunnen worden gedeeld met haar Verwerkers (zoals gedefinieerd in het Indigo Privacybeleid). Daarnaast bevat het Privacybeleid details over het cookiebeleid van Indigo Neo, waaronder • De definitie en het doel van een cookie; • De lijst van cookies die door de Website of Applicatie worden uitgegeven; • De middelen om zich te verzetten tegen de registratie van cookies op zijn terminal; • Hoe de gebruiker van de Website of de Applicatie (hierna de "Gebruiker") zijn keuzes met betrekking tot cookies kenbaar kan maken. In overeenstemming met het Privacybeleid kan de Klant ten allen tijde: • zich verzetten tegen de verwerking van zijn persoonsgegevens om legitieme redenen; • zijn persoonsgegevens inzien, wijzigen en corrigeren; • om de overdraagbaarheid van zijn persoonsgegevens verzoeken; • Verzoek om beperking van de verwerking door Indigo Neo. Indien de Klant deze rechten wenst uit te oefenen, kan hij dit doen door een e-mail te sturen naar dpo.eu@indigoneo.com of per post (9051 Sint-Denijs-Westrem (la Belgique), Bijenstraat 21). Bij twijfel over de identiteit van de aanvrager kan om een identiteitsbewijs worden gevraagd. Bovendien heeft de Klant de mogelijkheid om richtlijnen mee te delen met betrekking tot het bewaren, het wissen en het meedelen van zijn persoonsgegevens na zijn overlijden. Indien de Website of de Applicatie dit aanbiedt, en afhankelijk van de keuze die de Klant heeft gemaakt bij het aanmaken of raadplegen van zijn Account, kan de Klant commerciële aanbiedingen van Indigo Neo ontvangen, per e-mail, telefoon of SMS. ARTIKEL 13 – ARCHIVERING – BEWIJS De bepalingen van het Privacybeleid van Indigo Neo en de wettelijke bepalingen met betrekking tot het bewaren van documenten, in het bijzonder boekhoudkundige documenten, zijn van toepassing. ARTIKEL 14 – DIVERSE BEPALINGEN 14.1 Datum van inwerkingtreding van de Algemene Verkoopsvoorwaarden – Wijzigingen Deze Algemene Verkoopsvoorwaarden zijn geldig vanaf 20 december 2023 en zijn van toepassing op iedere Bestelling die vanaf die dag wordt geplaatst. Deze versie vernietigt en vervangt alle vroegere versies. Indigo Neo behoudt zich het recht voor om deze Algemene Verkoopsvoorwaarden op ieder ogenblik zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, met dien verstande dat die wijzigingen niet van toepassing zijn op Bestellingen die vóór die wijzigingen werden geplaatst. Het is dus belangrijk dat de Klant deze Algemene Verkoopsvoorwaarden raadpleegt en aanvaardt op het ogenblik dat hij de Diensten bestelt, met name om zich te vergewissen van de bepalingen die op zijn Bestelling van toepassing zijn. 14.2 Gedeeltelijke Nietigheid Iedere bepaling van de Algemene Verkoopsvoorwaarden die door een bevoegde rechter nietig of onwettig zou worden verklaard, heeft geen uitwerking meer. De nietigheid van een bepaling laat de andere bepalingen van de Algemene Verkoopsvoorwaarden onverlet en doet niets af aan de geldigheid van de bepalingen in hun geheel of hun rechtsgevolgen. Indigo Neo zal de nietig verklaarde bepaling vervangen door een bepaling met een gelijkwaardig effect. 14.3 Geen afstand Het feit dat Indigo Neo zich op een bepaald ogenblik niet beroept op één van de bepalingen van deze Algemene Verkoopsvoorwaarden, kan niet worden opgevat als afstand door Indigo Neo van haar recht om zich later op gelijk welke van die bepalingen te beroepen. 14.4 Overmacht Elk geval van overmacht, zoals gewoonlijk gedefinieerd in de rechtspraak van de Belgische rechtbanken en door artikel 5.226 van het nieuw Burgerlijk Wetboek, met inbegrip van de onderbreking van de telecommunicatiemiddelen, schort de door de overmacht getroffen verplichtingen van Indigo Neo op en ontslaat de partij die de aldus getroffen verplichting had moeten uitvoeren, van alle aansprakelijkheid. De Klant draagt dus alle geldelijke gevolgen van het optreden van een geval van overmacht dat Indigo Neo belet haar verplichtingen uit te voeren. Deze laatste kan niet aansprakelijk worden gesteld of worden geacht inbreuk te hebben gemaakt op de bepalingen van de Algemene Verkoopsvoorwaarden bij enige vertraging of niet-uitvoering die te wijten is aan een geval van overmacht. 14.5 Website en Applicatie Indigo Neo garandeert niet dat de Website en de Applicatie vrij zijn van gebreken, fouten of bugs, noch dat deze gecorrigeerd kunnen worden, noch dat de Website en de Applicatie zal werken zonder onderbrekingen, storingen of interrupties, noch dat de Website en de Applicatie compatibel is met de hardware of de specifieke configuratie van de Klant. Indigo Neo is in geen geval verantwoordelijk voor storingen die toe te schrijven zijn aan de software van derden. Indigo Neo kan niet aansprakelijk worden gesteld voor al dan niet te voorziene, materiele of immateriële schade (met inbegrip van winstderving of verlies van kansen…) die voortvloeit uit het gebruik van de Website of de Applicatie of de gehele of gedeeltelijke onmogelijkheid om die te gebruiken. 14.6 Websites van derden De Website of de Applicatie kan links bevatten naar andere websites of andere internetbronnen. In zoverre Indigo Neo geen controle heeft over deze externe websites en bronnen, kan ze niet verantwoordelijk worden gehouden voor de terbeschikkingstelling van die externe websites en bronnen, en Indigo Neo wijst dan ook alle verantwoordelijkheid af voor de inhoud, reclame, producten, diensten of ieder ander materiaal dat op of vanaf die externe websites of bronnen beschikbaar is. Deze links worden enkel verstrekt met het doel het zoeken van informatie door de Klant te vergemakkelijken. 14.7 Taal van de Overeenkomst Deze Algemene Verkoopsvoorwaarden zijn opgesteld in het Nederlands. Als ze worden vertaald in een of meer vreemde talen, zal in geval van een geschil alleen de Nederlandse tekst als authentiek worden beschouwd. 14.8 Toepasselijk recht en rechtsbevoegdheid Deze Algemene Verkoopsvoorwaarden worden beheerst door het Belgisch recht. Elk geschil met betrekking tot de totstandkoming, de interpretatie en/of de uitvoering van de Algemene Verkoopsvoorwaarden moet in eerste instantie en voor zover mogelijk worden beslecht door minnelijke onderhandeling. Bij gebreke aan minnelijke oplossing binnen één maand na kennisgeving van het geschil door één van de partijen aan de andere, hebben de partijen de mogelijkheid om hun geschil voor te leggen aan de bevoegde Belgische rechtbanken.   HERROEPINGSFORMULIER (Dit formulier alleen invullen en terugsturen als u de overeenkomst wilt herroepen). Ter attentie van : Indigo Neo - Service Clients - Tour Voltaire - 1 Place des Degrés - TSA 43214 - 92919 La Défense CEDEX - Frankrijk of help.eu@indigoneo.com. Ik/Wij (*) stel/stellen u (*) hierbij in kennis van mijn/onze (*) herroeping van de overeenkomst voor de levering van de volgende diensten (vermeld de gekochte dienst, de betreffende periode, de naam en de plaats van het betreffende parking, het factuurnummer): Besteld op : Naam consument(en) : Adres consument(en) : E-mailadres van consument(en) : Kentekenplaat van het voertuig : Handtekening (alleen bij kennisgeving van dit formulier op papier) : Datum :   (*) Doorhalen wat niet van toepassing is.