Menu icon

ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN Betalende Parkeerdiensten van Indigo verkocht door OPnGO in de hoedanigheid van gevolmachtigde versie van juni 2019. De volgende algemene verkoopsvoorwaarden (hierna de “AVV”) omschrijven de Diensten aangeboden door INDIGO in een deel van de Parkeergarages, via de mobiele applicatie voor de smartphone (hierna de “Applicatie”) en de website www.opngo.com (hierna de “Site”) uitgegeven door OpnGO, in het kader van een opdracht door INDIGO toevertrouwd aan OPnGO. Door gebruik te maken van de Applicatie en/of van de Site voor het kopen van de Diensten, erkent de Gebruiker dat hij, naast de algemene gebruiksvoorwaarden van de Applicatie en de Site (hierna de “AGV”) beschikbaar op de Applicatie en op de Site, de AVV aanvaardt en zich daaraan onderwerpt.

Artikel 1 – Definities De begrippen die beginnen met een hoofdletter in de AVV hebben de betekenis die daaraan wordt gegeven in deze AVV of zoals hierna gedefinieerd, ongeacht of deze begrippen in het enkelvoud of in het meervoud worden gebruikt. “Abonnement”: betreft de op maandelijkse basis te huren parkeerdienst waar het abonnement overeenkomstig artikel 5 van de AVV toegang tot biedt. “Handenvrije toegang” houdt de dienst in die door de Vennootschap wordt aangeboden via de Applicatie en de Site, zoals vermeld in artikel 4.3 van deze AVV en gedefinieerd in de AGV. “Klant” betreft iedere fysieke meerderjarige persoon die over de bekwaamheid beschikt te contracteren en over te gaan tot een koop van één of meerdere Diensten. “INDIGO” betreft de vennootschap INDIGO PARK BELGIUM, een naamloze vennootschap met haar maatschappelijke zetel te Bijenstraat 21, 9051 Sint-Denijs-Westrem, met ondernemingsnummer BE449.598.562, RPR Gent, en haar filialen die de Parkeergarages uitbaten. “Toegangsmiddel” betreft het lezen van de kentekenplaat, de QR-code®, of enig ander toegangsmiddel, gedematerialiseerd of niet, door de Vennootschap of INDIGO overgemaakt aan de Klant, waardoor de Klant die een Dienst gekocht heeft toegang krijgt tot de Parkeergarage. “OpnGO”, ook de “Vennootschap” betreft de vennootschap OpnGO, eenvoudige vennootschap onder Frans recht met een kapitaal van 3.351.040 EUR, met haar maatschappelijke zetel te Puteaux (92800) – 1 Place des Degrés, Tour Voltaire, geregistreerd in het handels- en vennootschapsregister van Nanterre onder het nummer 312 577 422, producent van de Applicatie en de Site. “Parkeergarage” betreft een publieke parkeergarage uitgebaat door INDIGO op het Belgische grondgebied en in dewelke de Klant gebruik kan maken van één of meerdere Diensten. “Reservatie” betreft de Dienst waarbij een forfaitair voorschot wordt betaald om te parkeren, zoals beschreven in artikel 4.2 van deze AVV. “Diensten” betreffen de betalende parkeerdiensten, in het bijzonder de Reservatie en het abonnement, aangeboden door INDIGO en gecommercialiseerd naar de Klanten toe door de Vennootschap via haar Applicatie en haar Site, in het kader van een opdracht toevertrouwd aan de Vennootschap door INDIGO. Artikel 2 – Juridisch kader – Contractuele voorwaarden In het kader van een opdracht, stelt de Vennootschap op haar Applicatie en op haar Site Diensten, die door INDIGO worden aangeboden, ter beschikking van de Klanten. De Diensten worden op basis van hun beschrijving en hun uitvoeringsvoorschriften onderworpen aan (i) de voorstelling ervan op de Applicatie en op de Site, (ii) de AVV en (iii) het interne reglement van de desbetreffende Parkeergarage evenals de signalisaties daar aanwezig inzake de toepasselijke parkeer-, veiligheids- en verkeersregels. Het geheel van deze voorschriften, die elk dezelfde contractuele waarde hebben, vormt de overeenkomst zoals gesloten tussen de Vennootschap en de Klant in het kader van de opdracht die haar is toevertrouwd door INDIGO. De Klant erkent dat hij slechts mag parkeren in de Parkeergarage voor zover er plaatsen beschikbaar zijn wanneer hij met zijn voertuig de Parkeergarage binnenrijdt en slechts op die plaatsen die niet voorbehouden zijn voor andere doeleinden of voor andere types klanten, en enkel in de zone die aan hem is toegewezen op basis van de gekochte Dienst. Met uitzondering van bepaalde Diensten, mag het voertuig niet langer dan vijftien (15) dagen geparkeerd staan in de Parkeergarage, tenzij in het geval van een uitdrukkelijke toestemming. De Klant is geïnformeerd en aanvaardt dat INDIGO zijn voertuig mag verplaatsen in geval van schade, gevaar, of nadat een gemotiveerd verzoek ten aanzien van de Klant geen bevredigend resultaat opleverde, in het bijzonder in geval van werken in de Parkeergarage in kwestie. Artikel 3 – Verplichtingen en Garanties van de Klant 3.1 Bekwaamheid De Klant, ongeacht of het gaat om een fysieke persoon die handelt in eigen naam of om een persoon die een rechtspersoon vertegenwoordigt, d.i. een onderscheid dat de Applicatie en de Site niet in aanmerking nemen en die niet tegenstelbaar is ten opzichte van de Vennootschap en INDIGO, verklaart dat hij meerderjarig is en over de volle rechtsbekwaamheid beschikt om de Diensten te kopen en de Applicatie en/of de Site te gebruiken. 3.2 Nauwkeurigheid van de verstrekte informatie De Klant verklaart uitdrukkelijk dat de informatie, en in het bijzonder de persoonlijke informatie, die hij verstrekt wanneer hij zijn persoonlijke account aanmaakt op de Applicatie of de Site en bij het aankopen van de Diensten, correct zijn. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant zich ervan te verzekeren dat deze informatie correct is en, indien nodig, deze informatie up to date te brengen. 3.3 Contractuele bepalingen en na te leven normen Door een Dienst aan te kopen via de Applicatie en/of de Site, stemt de Klant ermee in de AVV en de bijzondere voorwaarden van de Dienst, zoals omschreven in artikel 2 van deze AVV, na te leven en te handhaven. Binnen in de Parkeergarage dient de Klant zich eveneens te houden aan het reglement dat geldt in de desbetreffende Parkeergarage evenals aan de signalisaties daar aanwezig inzake de toepasselijke parkeer-, veiligheids- en verkeersregels (in het bijzonder wat betreft de snelheidsbeperking), en meer in het algemeen de regels van de Wegverkeerswet, evenals, in voorkomend geval, de instructies gegeven door het personeel dat de Parkeergarage uitbaat. Artikel 4 – Reservatiedienst 4.1 Voorstelling Via een Reservatie heeft men de mogelijkheid om vooraf een forfaitair bedrag te betalen om te parkeren en dit op een later moment te gebruiken voor een duur gaande van 1 uur tot 29 dagen, afhankelijk van de Parkeergarages, waarbij de Klant, in voorkomend geval, kan genieten van een vermindering van het publieke tarief voor de tijd die hij er heeft doorgebracht. Het tarief van de Reservatie varieert naargelang de Parkeergarage, de periode van de dag en de gekozen parkeerduur. Deze Dienst biedt geen garantie aan de Klant dat hij zich mag parkeren op een welbepaalde parkeerplaats in de Parkeergarage, noch dat hij er hoe dan ook zal kunnen parkeren. Parkeren zal enkel mogelijk zijn voor zover er plaatsen beschikbaar zijn op het ogenblik dat de Klant met zijn voertuig de Parkeergarage binnenrijdt. INDIGO doet al het mogelijke opdat een dergelijke situatie zich niet voordoet, maar verplicht zich tot geen enkele resultaatsverbintenis, zeker aangezien externe factoren bepalen over het al dan niet bezet zijn van de parkeerplaatsen in de Parkeergarage. In het geval de Klant zich in de onmogelijkheid bevindt zich te parkeren, kan deze een klacht via mail sturen naar het adres contact@opngo.com en, na verificatie van deze onmogelijkheid door INDIGO, zal de Vennootschap overgaan tot een integrale terugbetaling van de aankoop van de Reservatie, zonder dat de Klant recht heeft op enige schadevergoeding. 4.2 Aankoopproces De aankoop van een Reservatie op de Applicatie en/of de Site vindt plaats volgens het proces zoals hierna beschreven, waarbij iedere stap het voorwerp vormt van een online validatie: 1. De Klant creëert een persoonlijke account op de Applicatie of de Site volgens de procedure beschreven in de AGV of, indien hij reeds een account heeft aangemaakt, geeft zijn identiteit op voor op de Applicatie of de Site. Op de Site heeft de Klant de mogelijkheid op te zoeken waar er nog parkeerplaatsen beschikbaar zijn en om de tarieven te vergelijken zonder dat hij zichzelf noodzakelijkerwijs dient te identificeren. De identificatie is evenwel noodzakelijk om de aankoop van een Reservatie te kunnen realiseren. 2. De Klant selecteert de gewenste Parkeergarage op basis van de kaart of de dienst Reservatie in het menu van de Applicatie of de Site. Eens de Klant de Parkeergarage gekozen heeft, kiest hij de dagen en uren waarop de Reservatie begint en eindigt. De Klant wordt vervolgens geïnformeerd over de eventuele korting waar hij van geniet ten opzichte van het publieke tarief, en dit voor de tijd die hij heeft doorgebracht in de Parkeergarage. 3. De Klant verifieert de informatie die wordt aangegeven in het overzicht waar het geheel van gemaakte keuzes wordt getoond (zoals de gekozen Parkeergarage, de datum en duur van het parkeren, evenals de prijs voor de Reservatie). In het geval de Klant meerdere voertuigen heeft geregistreerd op zijn persoonlijke account op de Applicatie of de Site duidt hij het voertuig aan waarvoor de Reservatie gebeurt. 4. De Klant dient vervolgens de AGV te raadplegen en te aanvaarden. 5. De Klant valideert zijn aankoop. 6. Om te kunnen overgaan tot betaling wordt de Klant verzocht om zijn betalingsgegevens in te voeren en te bevestigen door middel van een online betaling via een beveiligde betalingsinterface. 7. Zodra de Vennootschap de betalingsbevestiging ontvangen heeft, zal de Vennootschap een e-mail ter bevestiging van de aankoop versturen naar het e-mailadres dat de Klant heeft opgegeven. Deze e-mail bevat het aankoopnummer, het overzicht van de voornaamste kenmerken en het gebruikte betalingsmiddel. Enkel de ontvangst van een dergelijke bevestiging geeft aan dat de door de Klant verrichte aankoop door de Vennootschap gevalideerd is. In het geval de Klant geen dergelijke bevestiging ontvangt, wordt de Klant verzocht zijn anti-spams na te kijken en komt aan de Klant toe de klantendienst van de Vennootschap te contacteren op het e-mailadres contact@opngo.com. De Vennootschap raadt de Klant aan de aankoopbevestiging af te printen en/of the bewaren op een betrouwbare en duurzame drager. 8. De Klant kan middels zijn persoonlijke account op de Applicatie en op de Site zijn aankoop in behandeling terugvinden evenals een historiek van zijn laatste aankopen en de bijhorende betalingsbewijzen. 4.3 Gebruik Op het ogenblik dat de Klant de Reservatie gebruikt, kan de Klant op de Applicatie en de Site de nodige informatie vinden om toegang te hebben tot de desbetreffende Parkeergarage. De Toegangsmiddelen hangen af van de Parkeergarage in kwestie, maar het binnenrijden en het verlaten van de Parkeergarage gebeurt normaal gezien aan de hand van het lezen van de kentekenplaat van het voertuig van de Klant, voorafgaand ingevoerd op zijn persoonlijke account op de Applicatie en de Site, of in het geval van moeilijkheden door middel van het lezen van de QR-code® die gegenereerd wordt door de Applicatie en/of de Site en die overeenkomt met het voertuig. Indien de voetgangerstoegang van de Parkeergarage gesloten is, kan men de toegang vragen via een oproep met de intercom. De Reservatie is geldig vanaf de begindatum en het startuur tot aan de einddatum en het einduur, voor de Parkeergarage en voor het voertuig dat de Klant heeft aangeduid bij de aankoop van de Reservatie. Een Reservatie kan dus niet gebruikt worden buiten de periode waarvoor zij gekocht is. Indien de Klant de Handenvrije Toegang geactiveerd heeft, zoals gedefinieerd in de AGV, heeft deze de mogelijkheid toegang te krijgen tot de Parkeergarage vóór de begindatum en het startuur van de Reservatie en er te blijven na de einddatum en het einduur van de Reservatie. In dat geval zal de Klant moeten bijbetalen voor de periode gedurende dewelke hij voor en na zijn Reservatie geparkeerd stond en dit aan het publieke tarief zoals van toepassing en geafficheerd in de desbetreffende Parkeergarage. De Klant zal per e-mail een ontvangstbewijs toegezonden krijgen waarop de prijs voor het overschrijven van de gereserveerde periode aangeduid staat. Deze prijs zal onmiddellijk worden aangerekend via de bankkaart zoals geregistreerd op het persoonlijke account van de Klant. Het bijhorende betalingsbewijs zal beschikbaar zijn op zijn persoonlijke account. Indien de Klant de Handenvrije Toegang gedeactiveerd heeft, zal deze automatisch geactiveerd worden door de Vennootschap 4 uur vóór het startuur van de Reservatie en slechts voor de desbetreffende Parkeergarage, om op die manier de Klant toegang te verschaffen tot de Parkeergarage voorafgaand aan het startuur van de Reservatie zonder een toegangsticket nodig te hebben aan de ingang en deze toe te laten de Parkeergarage te verlaten na het einduur van de Reservatie zonder te hoeven betalen aan de kassa. Indien de Klant de Handenvrije Toegang gedurende deze periode deactiveert, zal hij dus een toegangsticket moeten nemen en ter plekke moeten betalen voor de tijd die hij er heeft doorgebracht en dit aan het publieke tarief zoals aangegeven in de Parkeergarage bij het binnenrijden, zonder dat hij een terugbetaling kan bekomen voor zijn Reservatie. Indien de Vennootschap automatisch de Handenvrije Toegang geactiveerd heeft, zoals hierboven beschreven, zal deze automatisch gedeactiveerd worden door de Vennootschap nadat het voertuig van de Klant de Parkeergarage definief verlaten heeft. 4.4 Wijziging – Annulatie Overeenkomstig artikel VI.53, 1° en 12° van het Wetboek Economisch Recht geniet de Klant niet van een herroepingsrecht met betrekking tot de Dienst van de Reservatie. De Klant heeft de mogelijkheid om vanaf zijn Rekening, ofwel op de Applicatie, ofwel op de Site, zijn Reservatie te annuleren volgens de voorwaarden hieronder aangehaald. In geval van vergissing dient de Klant zijn Reservatie te annuleren en het aankoopproces voor een Reservatie te herbeginnen. Het annuleren van een Reservatie is mogelijk zonder kosten tot één uur vóór het uur waarvoor de Reservatie voorzien is. De Vennootschap zal in dergelijk geval het voor de aankoop van de Reservatie betaalde bedrag integraal terugbetalen via een creditering van de bankkaart waarmee de betaling gebeurde. Er zal niet worden overgegaan tot enige terugbetaling in geval van (i) een annulatie van de Reservatie minder dan één uur voor het voorzien startuur van de Reservatie, (ii) het niet-gebruiken van de Reservatie, (iii) het gebruiken van een voertuig dat verschilt van het voertuig dat werd aangeduid bij de Reservatie of (iv) het gebruiken van de parkeerplaats gedurende een periode die minder lang duurt dan die van de Reservatie of, meer in het algemeen, het parkeren voor een periode die niet precies overeenkomt met die van de Reservatie. Artikel 5 – Abonnement 5.1: Beschrijving van de diensten - 5.1.1: Het bedrijf biedt een maandelijks abonnement te koop aan via de website of mobiele app, zonder plaatsreservering en maandelijks te betalen per geldige bankkaart (met uitzondering van de TOTAL kaart). De klant zal zijn betaalmiddel toevoegen aan zijn account dat hij heeft aangemaakt vanaf de website of de applicatie. Het abonnement verschaft de klant toegang tot een parkeerplaats voor lichte voertuigen. De beperkingen inzake de hoogte van het voertuig worden vermeld in de kenmerken van de parking op de website en/of de mobiele applicatie. - 5.1.2: BELANGRIJK: De klant kan zich parkeren naargelang het aantal beschikbare plaatsen op de parking en zal toegang hebben tot de plaatsen die niet zijn gereserveerd. In ieder geval zal het bedrijf zijn best doen om een onmogelijkheid tot parkeren te vermijden. - 5.1.3: Het abonnement wordt aangegaan voor onbepaalde tijd met een verplichte verbintenisperiode van dertig (30) dagen, te rekenen vanaf de datum aangegeven tijdens de bestelling. - 5.1.4: Elk abonnement is gekoppeld aan een voertuig. Enkel het voertuig met de nummerplaat die werd ingegeven door de klant tijdens de onderschrijving van het abonnement zal toegang hebben tot de parking. De toegang wordt uitsluitend verleend aan de hand van nummerplaatherkenning. 5.2: Modaliteiten van het abonnement De bestelling van een abonnement op de website en/of de applicatie geschiedt volgens de hierna beschreven stappen. Elke etappe zal bevestigd worden. - 1: de klant maakt een persoonlijk account aan op de website of applicatie volgens het proces beschreven in de algemene gebruiksvoorwaarden. Indien de klant reeds over een account beschikt, dient hij zich in te loggen via de website of applicatie. De klant kan de website raadplegen teneinde de beschikbare parkings op te zoeken of de tarieven te vergelijken zonder zich in te loggen. Om een abonnement aan te kopen, zal de klant zich steeds moeten inloggen. - 2: de klant selecteert de gewenste parking vanaf de kaart of vanuit het menu op de website of de applicatie. Eenmaal de parking is geselecteerd, kiest de klant het gewenste abonnement en wordt hij geïnformeerd over de prijs. - 3: De klant verifieert de informatie in de samenvatting van de gemaakte keuzes (zoals de gewenste parking, de details en de abonnementsprijs), kiest vervolgens het voertuig dat gekoppeld wordt aan het abonnement, het betaalmiddel om de aankoop te verrichten en geeft zijn adres aan opdat zijn toelatingsbadge hem toegezonden kan worden (indien gewenst). - 4: De klant raadpleegt en accepteert de algemene verkoopsvoorwaarden. - 5: De klant bevestigt de bestelling. - 6: Zodra OPnGO de betalingsbevestiging ontvangt, zal de klant een bevestigingsmail ontvangen op het aangegeven emailadres. Dit bericht vermeldt het aankoopnummer, de samenvatting van de bestelling en de gebruikte betaalmethode. Indien de klant geen bevestiging heeft gekregen, dient hij zijn spambox te controleren of de klantendienst op het e-mailadres contact@opngo.com te contacteren. Wij raden de klant aan de bevestiging af te drukken of zorgvuldig te bewaren. - 7: De klant kan zijn lopende bestelling alsook zijn aankoophistoriek en de overeenkomstige facturen raadplegen op het OPnGO account vanaf de website of de applicatie. 5.3: Beëindiging van het abonnement op initiatief van de ene of de andere partij. - 5.3.1: De klant kan het abonnement op elk moment beëindigen vanaf zijn persoonlijke account of per e-mail via contact@opngo.com. Het bedrijf INDIGO kan via zijn vertegenwoordiger OpnGO het abonnement beëindigen per e-mail gericht naar het adres dat de klant heeft opgegeven in zijn persoonlijke account. - 5.3.2: Indien de beëindiging ten laatste tien dagen voor de cyclusdatum van het abonnement (i.e. de datum waarop het bedrag van het abonnement maandelijks wordt afgeschreven via een geldige bankkaart van de klant) wordt gedaan, zal zij op de eerstvolgende cyclusdatum van kracht zijn. Indien de beëindiging tussen de negende dag en de cyclusdatum wordt gedaan, zal zij op de tweede cyclusdatum van kracht zijn. 5.4: Herroepingsrecht - 5.4.1: In het kader van het abonnement zal de klant, die als niet-professionele natuurlijke persoon, geïnformeerd worden over zijn herroepingsrecht overeenkomstig de bepalingen van artikel VI.47 van het Wetboek van Economisch Recht, onverminderd artikel VI.53 1° en VI.53 12° van het Wetboek van Economisch Recht. De klant kan dit recht zonder enige motivering toepassen binnen veertien (14) dagen vanaf de datum van de bestelling. - 5.4.2: Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient de klant OpnGO een e-mail of brief te sturen naar de adressen die vermeld worden in de bijlage van onderhavige algemene verkoopsvoorwaarden. - 5.4.3: Indien de klant zijn herroepingsrecht uitoefent vóór de aanvang van het abonnement, zal de klant in dit geval volledig terugbetaald worden (met uitzondering van eventuele kosten die kunnen voorvallen om het toegangsmiddel te retourneren). Indien het abonnement, op uitdrukkelijke wens van de klant, reeds in werking is getreden voor het verstrijken van de herroepingstermijn, zal het abonnement terugbetaald worden na aftrek van het bedrag overeenkomstig de dagtarieven (verrekend op basis van de openbare parkeertarieven en waarbij elke aangevangen dag volledig gefactureerd zal worden). Dit bedrag wordt vermenigvuldigd met het aantal verstreken dagen tussen de aanvang van het abonnement en de datum waarop OPnGO de aanvraag tot herroeping ontvangt. Indien het uitgerekende bedrag resulteert in een hoger bedrag dan de prijs van het abonnement, zal OPnGO geen verschil terugbetalen. Op dezelfde manier zal OPnGO geen overschot opeisen. -5.4.4: OpnGO zal overgaan tot een terugbetaling van de verschuldigde sommen binnen een termijn van maximaal veertien (14) dagen volgende op de datum waarop het herroepingsrecht werd uitgeoefend. Na afloop van die termijn worden de door OpnGO verschuldigde bedragen van rechtswege verhoogd met de wettelijke rente indien de terugbetaling ten laatste tien dagen na het verstrijken van deze termijn plaatsvindt, een rente van 5% indien de vertraging tussen tien en twintig dagen geschiedt, een rente van 10% indien de vertraging tussen twintig en dertig dagen geschiedt, een rente van 20% indien de vertraging tussen 30 en 60 dagen geschiedt, een rente van 50% indien de vertraging tussen zestig en tachtig dagen geschiedt en met telkens vijf bijkomende procentpunten per nieuwe maand die aangevangen werd met vertraging tot aan het bedrag dat de klant heeft betaald voor de dienst, met de wettelijke intrest. De klant wordt tenslotte terugbetaald middels dezelfde betaalmethode die hij heeft aangewend tijdens de onderschrijving van het abonnement of elke andere overeengekomen betaalmiddel (terugbetaling op de bankrekening – beveiligde betaling). Artikel 6 – Financiële voorwaarden van de Diensten 6.1 Prijs De tarieven van de Diensten gepubliceerd op de Applicatie en de Site worden aangeduid in EUR, inclusief alle belastingen. De facturatie van de geleverde Dienst gebeurt conform het geldende tarief op het ogenblik van de aankoop van de Dienst. De prijzen houden rekening met de toepasselijke btw op de dag van de Bestelling. 6.2 Betaling De betaling van de totale prijs moet gebeuren bij de aankoop van de Dienst. Op geen enkel ogenblik zullen de betaalde bedragen als voorschotten of vooruitbetalingen gelden. De Klant kan enkel betalen met een bankkaart (bankkaarten van het type Carte Bleue, Visa en Mastercard worden aanvaard), via een beveiligde betalingsinterface op basis van de SLL- beveiligingstechnologie. In het geval de betaling mislukt, en in het bijzonder in het geval van weigering van de betalingsautorisatie via bankkaart door de officiële geaccrediteerde instanties, wordt de bestelling ingetrokken en zal de Klant een nieuw aankoopproces moeten beginnen voor de gewenste Dienst. Het overeenkomstig betalingsbewijs voor de aankopen van de verschillende Diensten voor de Klant zijn beschikbaar op de persoonlijke account van de Klant, toegankelijk via de Applicatie en de Site. 6.3 Beveiliging van de betalingen en bewaring van de bankgegevens De Vennootschap vertrouwt aan Ingenico ePayments het beheer toe van de betalingen op afstand vanwege de Klant voor de Diensten evenals het bewaren van de bankgegevens van de Klant. De online betaling voor de Diensten gebeurt via een beveiligd betalingssysteem aan de hand van een bankkaart op afstand waarbij gebruik gemaakt wordt van SLL-encryptietechnologie en van de overdracht van gegevens. Alle informatie die verzameld wordt bij een betaling op afstand wordt onmiddellijk versleuteld en bewaard op de beveiligde betalingsserver van Ingenico ePayments en dit, 24 uur per dag, 7 dagen per week. De Klant wordt ervan op de hoogte gebracht dat de bepalingen betreffende het eventuele frauduleuze gebruik van zijn bankkaart resulteren uit de overeenkomst gesloten tussen de Klant en de bankinstelling die de voornoemde bankkaart uitgeeft. Artikel 7 – Aansprakelijkheid De Vennootschap en INDIGO kunnen slechts aansprakelijk gesteld worden binnen de grenzen voorzien door het gemeen recht inzake de burgerlijke contractuele aansprakelijkheid, met name wat betreft schade die het rechtstreekse gevolg is van het niet-nakomen van contractuele verplichtingen in hunnen hoofde en dit beperkt tot een bedrag dat het bedrag voor de aankoop van de desbetreffende Dienst niet overschrijdt. Onrechtstreekse schade zoals imagoschade, het verlies van een kans, gederfde winst, verlies aan inkomsten, daling van de omzet, het verlies van cliënteel of van bestellingen geeft in geen geval aanleiding tot een schadevergoeding vanwege de Vennootschap of INDIGO. De Klant verklaart dat hij de kenmerken en beperkingen van het internet kent en in het bijzonder wat betreft de beperkingen inzake de technische prestaties, de responstijd bij het raadplegen, opzoeken van en overdragen van gegevens en meer in het algemeen de risico’s inherent aan de beveiliging van communicatie. De Vennootschap zal niet tot enige aansprakelijkheid gehouden zijn voor de onmogelijkheid een aankoop van een Dienst te verrichten, in het bijzonder in het geval van niet-beschikbaarheid van de Applicatie en/of de Site. De Vennootschap en INDIGO kunnen evenmin aansprakelijk gesteld worden noch kan er tegen hen een klacht worden ingediend om reden van een niet-uitvoering of een slechte uitvoering van een Dienst die aan de Klant wordt geleverd, in het geval dit aan de Klant te wijten is, dan wel aan een derde vreemd aan de Dienst of in geval van overmacht, op basis van de interpretatie die de rechtspraak doorgaans aan dit begrip geeft. Overmacht betreft een plotse, onvermijdelijke en onvoorzienbare gebeurtenis die onafhankelijk is van de wil van de Vennootschap en INDIGO en die een onoverkomelijke hindernis vormt voor de uitvoering van hun verplichting. De Klant verplaatst zich, rijdt rond en parkeert zich in de desbetreffende Parkeergarage waarvoor hij de Dienst heeft aangekocht op zijn eigen verantwoordelijkheid, in het bijzonder wat betreft de schade of diefstal van zijn voertuig of de inhoud daarvan of de schade aan zichzelf. De Vennootschap en INDIGO kunnen in geen geval worden aangemerkt als bewaarnemer van het voertuig in kwestie en de inhoud daarvan, waarbij de Diensten een recht om te parkeren inhouden en geen aanleiding geven tot enig recht op bewaargeving of bewaking. Daarnaast verklaart de Klant dat zijn voertuig op ieder moment verzekerd is en dat hij dit bij het eerste verzoek vanwege de Vennootschap of INDIGO, of van hun aangestelden, kan bewijzen en meer in het algemeen dat hij alle wettelijke en reglementaire verzekeringsverplichtingen in zijn hoofde zal respecteren. Artikel 8 – Beëindiging Onverminderd hun andere rechten overeenkomstig de AVV, behouden de Vennootschap en INDIGO zich het recht om, in geval van niet-nakoming door de Klant van enige contractuele verplichting die hij dient na te komen op basis van de AVV, in het bijzonder de verplichtingen met betrekking tot de betaling, de overeenkomst die bij de aankoop van de desbetreffende Dienst tot stand kwam van rechtswege te beëindigen en dit zonder enige andere formaliteit acht (8) dagen na het versturen van een aangetekende brief met ontvangstbevestiging om de Klant in gebreke te stellen indien dit schrijven zonder enig resultaat is gebleven. Ter vergoeding mag de Vennootschap de onmiddellijke betaling eisen van alle eventuele openstaande schulden die uit het voorgenoemde contract voortvloeien en in ieder geval alle reeds ontvangen bedragen behouden. In het bijzonder zal het abonnement van rechtswege beëindigd worden door OPnGO of INDIGO in onderstaande gevallen: - Bij gebruik van een vervallen of ongeldige bankkaart in het kader van de Abonnementsdienst, - Ingeval van gedeeltelijke of gehele niet-betaling van het maandelijkse bedrag dat verschuldigd is in het kader van de Abonnementsdienst, - Bij vaststelling van een inbreuk op het interne reglement van de Parking waarop de Abonnementsdienst betrekking heeft, - Bij het parkeren van het voertuig waarop het Abonnement betrekking heeft op een plaats die voor andere klanten is gereserveerd, - Bij vaststelling van onbehoorlijk gedrag ten opzichte van andere gebruikers of ten opzichte van medewerkers van de Parking waarop de Abonnementsdienst betrekking heeft, - Ingeval van fraude, zoals het gelijktijdig parkeren van meerdere voertuigen in het kader van de Abonnementsdienst; Ingeval van beëindiging van de overeenkomst wegens nalatigheid of fout, zal de klant gehouden worden tot betaling van de Abonnementsdienst voor de gehele lopende maand. OPnGO of INDIGO kan het Abonnement van rechtswege beëindigen en zonder enige andere formaliteit acht (8) dagen na de verzending van een e-mail die gelijkstaat aan een ingebrekestelling waarin de Klant wordt verzocht de situatie te regulariseren en dit verzoek zonder resultaat is gebleven, of ingeval van onbehoorlijk gedrag, indien deze worden herhaald en bewezen. OPnGO kan bij wijze van schadevergoeding de onmiddellijke betaling eisen van het nog verschuldigde bedrag uit hoofde van het Abonnement en in ieder geval het reeds ontvangen bedrag behouden. OPnGO of INDIGO behoudt zich het recht voor om het bedrag dat de Klant nog verschuldigd is via gerechtelijke weg af te dwingen. De beëindiging heeft in alle gevallen tot gevolg dat het toegangsmiddel wordt gedeactiveerd. Artikel 9 – Klachten Alle verzoeken om informatie en verduidelijking, evenals alle klachten met betrekking tot de Applicatie en/of de Site of de commercialisatie van de Diensten door de Vennootschap dienen aan haar geadresseerd te worden via e-mail op het e-mailadres contact@opngo.com. Iedere vraag omtrent enig probleem dat zich stelt in de desbetreffende Parkeergarage bij het gebruik van een Dienst dient rechtstreeks te worden gesteld aan de aangestelden van INDIGO indien zij ter plekke aanwezig zijn of via de intercom die te vinden is aan de ingang en de uitgang van de Parkeergarage in kwestie. Artikel 10 – Persoonsgegevens De Vennootschap verbindt zich ertoe de van kracht zijnde wetten en reglementen met betrekking tot de bescherming van de privacy, in het bijzonder de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming n°2016/679 van 27 april 2016 (AVG) en van de wet van 8 december 1992 met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens en bescherming van de privacy (privacywet) na te leven. In het kader van de onderschrijving en de uitvoering van de diensten overeenkomstig onderhavige AVV, is INDIGO verantwoordelijk voor de verwerking van de verzamelde en verwerkte persoonlijke gegevens. OpnGO treedt bij de klant op in de hoedanigheid van onderaannemer. De informatie die de Vennootschap over de Klant verzamelt zijn noodzakelijk voor het beheer en de uitvoering van zijn aankoop van Diensten (betaling, facturatie, toegang tot de Parkeergarage, de klantendienst enz.). Deze gegevens worden overgedragen aan INDIGO in de mate dat dit noodzakelijk is voor het aanbieden van de gekochte Dienst. De Klant aanvaardt dat deze persoonsgegevens worden opgeslagen, behandeld en overgedragen door de Vennootschap aan haar dienstverleners voor de voorgenoemde redenen, die slechts toegang hebben tot deze informatie binnen de grenzen van de van kracht zijnde wetten en reglementen. Deze gegevens staan eveneens toe aan de Vennootschap om de Klant op de hoogte te brengen van promoties en nieuwe Diensten, indien de Klant het ontvangen van dergelijke communicatie heeft aanvaard op het ogenblik van het creëren van zijn persoonlijke account of bij de aankoop van de Dienst. Overeenkomstig de Wet tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens van 8 december 1992 geniet de Klant van een recht op inzage, verbetering, verzet tegen en verwijdering van de gegevens die op hem betrekking hebben. De Klant kan deze rechten uitoefenen ten opzichte van de Vennootschap via een schrijven naar contact@opngo.com of naar OPnGO – Service Clients – 1 Place des Degrés, Tour Voltaire, 92800 Puteaux – Frankrijk. Artikel 11 – Archivering – Bewijs – Geschiedenis De digitale databanken, onder redelijke voorwaarden van beveiliging bewaard in de informatiesystemen van de Vennootschap en/of van haar dienstverrichters, worden beschouwd als een bewijs van de communicatie, van de aankopen van Diensten en van de betalingen die plaatsvinden tussen de Vennootschap en de Klant. De Vennootschap archiveert de betalingsbewijzen op een duurzame drager die een betrouwbare kopie vormt overeenkomstig artikel 1348 van het Burgerlijk Wetboek en die als bewijsmiddel kan gebruikt worden gedurende de garantieperiode voor de aankopen en stelt ze ter beschikking op de persoonlijke account van de Klant op de Applicatie en de Site gedurende één (1) jaar vanaf hun verzending. De Klant beschikt op zijn persoonlijke account op de Applicatie en de Site tevens over een geschiedenis van zijn aankopen van de Diensten waarop hij de betaalbewijzen kan raadplegen gedurende één (1) jaar vanaf hun verzending. Artikel 12 – Diverse bepalingen 12.1 Datum van inwerkingtreding en wijzigingen aan de AVV De AVV zijn van toepassing vanaf xx juni 2019 en hebben betrekking iedere aankoop van Diensten vanaf die datum. INDIGO behoudt zich het recht de AVV te allen tijde, zonder voorafgaande verwittiging, te wijzigen, waarbij deze wijzigingen slechts van toepassing zullen zijn op de Diensten die worden verleend na deze wijziging. Het is dus essentieel dat de Klant deze AVV raadpleegt en aanvaardt op het ogenblik dat hij overgaat tot de aankoop van de Diensten via de Applicatie en/of de Site, in het bijzonder om zich te informeren over de bepalingen die op hem van toepassing zijn. 12.2 Gedeeltelijke nietigheid Iedere bepaling van deze AVV die nietig of ongeldig verklaard zou worden door een bevoegde rechter zal geen uitwerking krijgen. De nietigheid van deze bepaling heeft geen invloed op de geldigheid van de andere bepalingen in de AVV noch op hun rechtsgevolgen, noch op deze AVV in zijn totaliteit. De Vennootschap zal overgaan tot het vervangen van de ongeldige bepaling door een bepaling met een gelijkwaardig effect. 12.3 Geen afstand Het feit dat de Vennootschap of INDIGO, op een gegeven moment, geen beroep doet op één van de bepalingen uit de AVV, kan in geen geval beschouwd worden als een afstand van het recht zich op een later ogenblik op deze bepalingen te beroepen. 12.4 Overmacht Elk geval van overmacht, zoals de rechtspraak dit begrip doorgaans definieert, inclusief een onderbreking van de telecommunicatiemiddelen, schort de verplichtingen van de Vennootschap of van INDIGO op die door het geval van overmacht geaffecteerd zijn en bevrijdt die partij die tot deze geaffecteerde verplichting gehouden was van elke aansprakelijkheid. De Klant zal dus alle compensatoire vergoedingen dragen die voortvloeien uit het plaatsvinden van een geval van overmacht en die de uitvoering van de verplichtingen van de Vennootschap of van INDIGO affecteren, die niet aansprakelijk gesteld zullen worden, noch beschouwd kunnen worden als de bepalingen uit de AVV te hebben geschonden, voor enige laattijdige of niet-nakoming wanneer de oorzaak van de laattijdigheid of de niet-nakoming resulteert uit een geval van overmacht. 12.5 De Applicatie en de Site De Vennootschap en INDIGO garanderen niet dat de Applicatie en de Site vrij is van enige anomalieën, fouten of bugs, noch dat deze gecorrigeerd kunnen worden, noch dat de Applicatie en/of de Site zullen functioneren zonder enige onderbreking of panne, noch dat de Applicatie en/of de Site compatibel zullen zijn met de apparatuur of de specifieke configuratie van de Klant. De Vennootschap of INDIGO zijn in geen geval aansprakelijk voor het slechte functioneren van de Applicatie en/of de Site dat toe te schrijven is aan de software van derden, noch kunnen zij aansprakelijk gesteld worden voor enige voorzienbare of onvoorzienbare, materiële of immateriële, schade (inclusief gederfde winsten en het verlies van een kans) die voortvloeit uit het gebruik of uit de gehele of gedeeltelijke onmogelijkheid om de Applicatie en/of de Site te gebruiken. 12.6 Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank Deze AVV zijn onderworpen aan het Belgisch recht. Ieder geschil betreffende het opstellen, het interpreteren en het uitvoeren van deze AVV en van het contract dat resulteert uit de aankoop van een Dienst via de Applicatie en/of de Site moet, in de eerste plaats, en in de mate van het mogelijke, in der minne geregeld worden. Bij gebrek aan een minnelijke schikking in de maand die volgt op de melding van het geschil door de meest gerede partij aan de andere partij, hebben de partijen de mogelijkheid om hun geschil voor te leggen aan de beoordeling van de bevoegde Belgische rechtbanken. INFORMATIE OVER HET HERROEPINGSSRECHT U beschikt over een termijn van 14 dagen vanaf de datum van de aanvaarding van de bestelling om onderhavige overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen. Het recht tot herroeping verstrijkt uiterlijk 14 dagen na de datum van bestelling. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient u ons, Indigo Park Belgium – Klantendienst – Bijenstraat 21, 9051 Sint-Denijs-Westrem, hiervan in kennis te stellen door middel van een ondubbelzinnige verklaring. U kan hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende de uitoefening van uw herroepingsrecht te verzenden voor het verstrijken van de herroepingstermijn. In voorkomend geval, en indien u niet gekozen hebt om gebruik te maken van onze diensten voor het verstrijken van de herroepingstermijn, zal Indigo de door u betaalde geldsom volledig terugbetalen ten laatste 14 dagen na ontvangst van uw aanvraag tot herroeping. Indigo zal overgaan tot een terugbetaling middels dezelfde betaalmethode die werd aangewend om de bestelling te plaatsen of middels elk ander overeengekomen betaalmiddel (terugbetaling op de bankrekening (beveiligde betaling)). HERROEPINGSFORMULIER (Gelieve dit formulier in te vullen en terug te zenden indien u van de overeenkomst wenst af te zien.) Ter attentie van: Indigo Park Belgium – Klantendienst – Bijenstraat 21, 9051 Sint-Denijs-Westrem Ik/wij (*) stel/stellen (*) u hierbij in kennis dat ik/wij (*) de overeenkomst betreffende de onderstaande diensten (gelieve het product, de datum van onderschrijving, de betreffende periode, de naam en stad van de parking en het factuurnummer te vermelden) wens te herroepen: Datum van bestelling: Naam van de consument(en): Adres van de consument(en): Handtekening (enkel in geval van herroeping middels huidig formulier op papier) : Datum: (*) Doorhalen wat niet van toepassing is.